Vår och årsmöte 2017-04-01--02

Riksföreningen Småkärlsvaskuliter håller sitt traditionella vår- och årsmöte på Reumatikerförbundets kansli, på Hälsingegatan 43 i Stockholm.

Mötet börjar som vanligt klockan 12.00 med gemensam lunch på lördagen och avslutas med gemensam lunch på söndagen. Efter årsmötet som äger rum klockan 16.00 på lördagen den 1 april intar vi en gemensam middag.

Under förmiddagen söndagen den 2 april får vi ta del av en föreläsning om kost, motion och stress utifrån autoimmuna sjukdomar. Hur påverkas vår hälsa av den kost vi äter och om vi motionerar regelbundet. Stress är ofta en faktor som lyfts fram som skadlig för vår hälsa. Gäller det både negativ och positiv stress?

Specialfysioterapeut reumatologi, Claudia Lennartsson föreläser om hur kost, motion och stress påverkar vår hälsa utifrån autoimmuna sjukdomar. Claudia är verksam på Aleris Rehab i Tyresö.