Riksföreningens informationsbord

Jubileumsaktivitet i Lund, Skåne 2015-11-23

Måndagen den 23 november genomfördes en utåtriktad jubileumsaktivitet med anledning av Reumatikerförbundets 70-årsdag.

JUBILEUMSDAGEN FIRAR VI I LUND

INFORMATIONSDAG OM ARTROS
Måndagen den 23 november
Centralblockets foajé på Skånes universitetssjukhus, Lund.
09.00 – 13.00

Välkomna att besöka oss för att prata en stund och få mer information om reumatiska sjukdomar bland annat artros. Vi svarar på frågor om reumatiska sjukdomar och bjuder informationsmaterial. Du får möjlighet att prata med sakkunniga inom flera av de reumatiska diagnoserna.

ARRANGÖRER
Reumatikerdistriktet Skåne,
Riksföreningen Småkärlsvaskuliter,
Reumatikerföreningarna i Malmö, Lundabygden och Mellanskåne.
VÄLKOMMEN

Förberedelserna för aktiviteten har drivits i projektform. Fem samarbetspartner svarade gemensamt för aktiviteten och dessa fem var: Riksföreningen småkärlsvaskuliter, Reumatikerdistriktet Skåne, Reumatikerföreningarna Malmö, Lundabygden och Mellanskåne
Våra ovanliga diagnoser lockade några intresserade. Vi fick en möjlighet att synas och sprida informationsmaterial till Sjukhusbesökarna.

Huvudtemat var Artros och informationen om detta svarade Skånedistriktet och de tre föreningarna för. Förväntningarna på att få skriva in många medlemmar kunde inte infrias, här gäller det att se resultaten på sikt. Vi har lyckats väcka många tankar hos artrosdrabbade och väl hemma fördjupar man sig i informationsmaterialet och överväger ett medlemskap.

Tack alla ni som ställde upp och jobbade i en kylig foajé på Lunds universitetssjukhus den 23 november. Vår jubileumsaktivitet
Ett stort tack till Patientforum på Lunds universitetssjukhus för all den hjälp och stöd vi fick så att arrangemanget gick att genomföra.