Du behövs !

Har du en vaskulitsjukdom?

Har du någon av diagnoserna Mikroskopisk polyangit - MPA eller Eosinofil gramulomatos med polyangít - EPGA (tidigare Churg-Strauss). Då behövs du hos oss.

Riksföreningen Småkärlsvaskuliter organiserar personer med någon av diagnoserna bland småkärlsvaskuliterna. I huvudsak rör det sig om de så kallade ANCA - associerade vaskuliterna (AAV). Det är följande diagnoser;

GPA - Gramulomatos med polyangit, (tidigare Wegeners granulomatos)
MPA - Mikroskopisk polyangit
EPGA - Eosinofil granulomatos med polyangit, (tidigare Churg-Strauss)

De flersta av våra medlemmar har diagnosen GPA eftersom det är utifrån denna diagnos vår förening en gång bildades. Några fall av de andra två diagnoserna finns också. För att vi skall få större kunskap och få del av fler erfarenheter behöver vi fler med diagnoserna MPA och EGPA till vår genemskap. Vi kan dela med oss av våra kunskaper och erfarenheter men framför allt behöver vi dig. Tag gärna kontakt med någon av av oss i styrelsen eller våra övriga kontaktpersoner. Du hittar oss här på sidan under rubriken "Kontakt". Du kan också kontakta Reumatikerförbundet så hjälper dom dig till oss.

DU BEHÖVS !