Vår- och årsmöte 2017

Riksföreningen Småkärlsvaskuliter håller sitt traditionella vår- och årsmöte på Reumatikerförbundets kansli, på Hälsingegatan 43 i Stockholm, lördagen och söndagen 1 - 2 april 2017.
Handlingar finns nedan.

Mötet börjar som vanligt klockan 12.00 med en gemensam lunch på lördagen och avslutas med gemensam lunch på söndagen. Efter årsmötet som äger klockan 16.00 på lördagen den 1 april intar vi en gemensam middag.

Reumatikerförbundets kansli ligger på Hälsingegatan 43, och det är lämpligast att ta sig dit med kollektivtrafik, alltså buss eller tunnelbana. Området kring själva Hälsingegatan har begränsad kollektivtrafik varför det är att rekommendera att ta sig med buss eller tunnelbana till St Eriks plan, därefter följer en promenad på 10-15 minuter längs med St Eriksgatan fram till Hälsingegatan.

Detta erbjuds:
Riksföreningen erbjuder konferenslokal, 2 luncher och en middag, fika, frukt och vatten under konferensdagarna, men också en varm gemenskap och erfarenhetsutbyte. Det erbjuds också en föreläsning på söndagen.

Information om vad som kommer att behandlas på föreläsningen som ytterligare information om mötet och hur man anmäler sitt intresse finns i nyhetsbrev nr 1 2017.

Kallelse till Årsmöte 2017
med Riksföreningen Småkärlsvaskuliter inom Reumatikerförbundet

Du kallas som medlem till årsmöte för Riksföreningen Småkärlsvaskuliter inom Reumatikerförbundet.

Dag: Lördag 1 april 2017
Tid: klockan 16.00
Plats: Reumatikerförbundets kansli, Hälsingegatan 43, Stockholm

Årsmötet behandlar stadgebundna frågor som verksamhets-, ekonomisk berättelse och revisionsberättelse för år 2016, budget och verksamhetsplan för år 2017samt val av styrelse och andra förtroendeuppdrag.

Handlingarna till årsmötet kommer finnas vid årsmötet samt på Riksföreningens webbsida.
De som inte har för avsikt att delta vid årsmötet eller inte har tillgång till epost kan få årsmötetshandlingarna hemskickade med post genom att anmäla önskemål till Björn Johansson på epostadressen eller på telefon 070 - 632 81 27. Handlingarna till årsmötet skall finnas tillgängliga 10 dagar innan årsmötet enligt stadgarna.