Webbplatsen MedicinPriser.se Bildkälla: skärmdump

Var är din medicin billigast?

Visste du att det finns en webbplats där du kan kolla upp på vilket apotek en särskild medicin är billigast?

Känner du till sajten Prisjakt? Sedan slutet av förra året finns en liknande sajt fast inriktad på läkemedel. Genom webbplatsen Medicinpriser.se kan man få reda på vilket apotek en viss sorts medicin är billigast. Företaget Medicinpriskoll Sverige AB står bakom sajten.

Även om medicinen är densamma kan priset skilja sig bland de olika apoteken. Webbplatsen gör därför en jämförelse bland Sveriges största apotek för att du ska kunna få rätt pris på din medicin. Förutom att spara pengar kan du även spara tid genom att kolla lagersaldot på det apotek du tänkte besöka.

Webbplatsen har också en app som kan jämföra läkemedelspriser. Den finns att ladda ner både via App Store och Google Play.

Besök webbplatsen Medicinpriser.se här.