Med Reumatikerförbundets nya app kan du ha koll på både nyheter och recept.

Reumatikerförbundets nya app lanserad den 30 mars 2017

"Reumatiker" har utvecklats i ett samarbete mellan Reumatikerförbundet och e-hälsoföretaget FrisQ AB och är en del av vår satsning på e-hälsotjänster för personer med en reumatisk sjukdom eller sjukdom i rörelseorganen".

– Det var viktigt för oss att samla hälsotjänster som underlättar livet för personer med reumatisk sjukdom på en plats, i en app. I vår framtidsanalys används digitala e-hälsotjänster i sjukvården. I takt med att digitaliseringen i samhället ökar kommer denna patientgrupp att vara den första att välkomna de moderna inslagen i sjukvården", säger Hans Håkansson, förbundsordförande i Reumatikerförbundet.

Reumatikerförbundets app
  • "Reumatiker" - Reumatikerförbundets första app har precis lanserats på App Store och Google Play. Med den kan du följa nyheter från vår hemsida, hantera dina recept, beställa varor från apotek och mycket mer. Appen är gratis och tillgänglig för alla, oavsett medlemskap.
  • I appen finns de senaste nyheterna från Reumatikerförbundet.
  • Du kan via bank-ID-inloggning också se dina tillgängliga förskrivna recept, samt recepthistoriken 15 månader bakåt. Genom en fullmaktsfunktion kan du även se och hantera dina anhörigas recept.
  • Det går att beställa uttag av receptbelagda läkemedel direkt i appen från apotek, där också hemkörning erbjuds kostnadsfritt.
  • Ytterligare en funktion på appen är att du kan rapportera in statusvärden till din reumatolog via PER (Patientens Egen Registrering), och så småningom kommer applikationen även att inkludera en genväg till patientens sjukjournal.

Du hittar appen genom att söka efter "Reumatiker" i
App Store eller Google Play.