Bild: Apoteket AB

Dygnet-runt chatt med läkemedelsrådgivning

Apoteksföretaget Apoteket AB lanserar en tjänst med en rådgivningschat som ska finnas tillgänglig dygnet runt. Via chatten får man kontakt med farmaceuter som kan svara på frågor om läkemedel.

Tjänsten med dygnet-runt chatten drivs av Apoteket AB. Chatten finns i Apotekets uppdaterade app och på apoteket.se. Inloggning sker med mobilt bank-id, vilket möjliggör en säker och personlig rådgivning kring läkemedel.

Chatten togs fram efter att en undersökning som Apoteket AB beställt visat att drygt var tredje av de tillfrågade (1500 personer) angett att de själva letar efter information när de behöver råd om läkemedel. Det är främst dem med en kronisk sjukdom, kvinnor i åldern 30-49 år och personer som känner att de helt enkelt inte mår bra.

Läs mer och hämta appen här

Källa: Apoteket AB